Sieć sklepów Koniczynka działa na bazie spółek regionalnych, tworzonych wspólnie ze sklepami z danego regionu, gdzie udziałowcami są właściciele sklepów. Koniczynka to kupiecka sieć sklepów, w której każdy udziałowiec ma realne możliwości wpływu na kształt i sposób rozwoju sieci. Jej nowatorstwo przejawia się również tym, że całość finansów wypracowanych przez sklepy z danego regionu pozostaje w spółkach regionalnych i jest przeznaczona na rozwój sklepów z danego regionu.
Koniczynka Polska to spółka matka spółek regionalnych, w skład których jako udziałowcy wchodzą indywidualni, lokalni kupcy. Spółki otwierane są na terenie całego kraju.
Rozwój sieci koncentruje się obecnie na województwie wielkopolskim.
Cele
- Rozwój polskiego handlu tradycyjnego
- Wsparcie rodzimego przemysłu, dystrybucji i ochrona konsumentów
- Stworzenie jednolitej struktury organizacyjnej
- Wdrażanie nowoczesnych metod sprzedaży, promocji i reklamy
Priorytety
- Konsolidacja sklepów detalicznych w Polsce
- Współpraca z wiodącymi Producentami w Polsce dot. efektywności warunków handlowych dla Uczestników / Kupców sieci KONICZYNKA
- Współpraca z wiodącymi Dystrybucjami w regionach
- Współpraca i organizacja działań marketingowych i promocyjnych z Producentami i Dystrybucjami
- Wprowadzenie ogólnopolskiej jednolitej wizualizacji sklepów w celu promowania jakości i rozpoznawalności Sklepów sieci KONICZYNKA
Działania
- Tworzenie wizerunku przyjaznych sklepów w których z przyjemnością i łatwością dokonuje się zakupów towarów
- Wprowadzenie produktów/marek własnych EKO z ekologiczna żywnością
- Wyróżnianie produktów prozdrowotnych poprzez indywidualne oznaczenie zielonymi etykietami
- Wprowadzanie nietypowych akcji promocyjnych (np. darmowe zakupy)
- Współpraca i organizacja działań marketingowych i promocyjnych z Producentami i Dystrybucjami
- Wsparcie lokalnej społeczności poprzez przeznaczanie części zysków na lokalne ośrodki pomocowe (np. dla dzieci niepełnosprawnych)